Pauze


Het is een tijdje geleden dat ik nog geblogd heb. Enkele ideeën ontstonden in mijn hoofd, maar de uitwerking ervan vraagt wat tijd. Ondertussen werd er ook even op pauze gedrukt in ons gezin, doordat Roosje opnieuw opgenomen is in het ziekenhuis.


Net als de vorige winters ons reeds duidelijk maakten, zijn haar longetjes broos en kwetsbaar. Dit keer heeft ze er echter heel erg van. Nog nooit hebben we haar zo ziek gezien en zijn we zo hard geraakt door haar afwezigheid. Geen “mamaaa" op repeat aan te hoge toon, geen ondeugend lachje bij het wegsmijten van eten of materiaal, geen staartje maken in haar haar of communiceren met haar gebaartjes. Gewoon liggen en slapen, verbonden met talloze draadjes aan machines. Wachten … geduld hebben … haar zien vechten om weer beter te worden.


Gelukkig is er superpapa die pendelt tussen huis en ziekenhuis, grote broer verwent en mama doet lachen. Wat een kanjer heb ik toch!

Broer zelf brengt ook leven in de ziekenhuiskamer, mede door zijn talloze tekeningen voor zusje. In klas heeft hij verteld dat zijn zusje in het ziekenhuis ligt, omdat ze iets aan haar neus heeft. Zo ziet hij het, want er lopen slangetjes in haar neus. Vanuit zijn klas hebben alle kindjes al met video gebeld, om Roosje een hart onder de riem te steken, bedankt juf!


We kregen het nieuws dat Roosje te kwetsbaar is voor infecties, waardoor ze opnieuw niet meer naar de crèche of school mag, tot aan de Paasvakantie. Een harde klap voor mij, ik keek er zo naar uit haar te zien starten. Ze was er op alle vlak klaar voor, behalve blijkbaar medisch. De voorbereidingen voor haar opstart staan op pauze, enkele maanden later starten we die gewoon terug op. Ondertussen zoeken we oplossingen om thuis voor haar te zorgen, zodat ze verder kan ontwikkelen in plaats van ziek zijn.  


Een korte blog, Roosje is aan het wakker worden, ik ga snel weer bij haar, samen zijn, samen vechten, samen beter worden.

Reacties

  1. De juiste woorden heb ik niet, wel heel veel bewondering voor jullie en de nadruk op dat we er voor jullie willen zijn.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts